Geef ons heden ons dagelijks brood

402 - paoDe mensen van de graanmolen
die ons twee keer per week
opbelden om brood te geven bellen niet meer.
Gedaan.
Er is geen brood meer.
Vermoedelijk hebben ze hun testbakkerij stil gelegd.

Plots ontdek ik in het opruimen
van mijn “bezittingen“
een boekje met broodrecepten.
Geef ons heden ons dagelijks brood.

En daar ga ik dan:
Iedere donderdag, zoals gewoonlijk,
Bak ik 30 broden met volkoren meel.
Maar nu komt daar om de twee dagen nog
het bakken van 16 broden bij.
Ik probeer een maisrecept uit
En het lukt – ´t was lekker

Over janvdh

Priester werkzaam in Salvador da Bahia, Brazilië
Dit bericht werd geplaatst in CoronaVirus2020, Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Geef ons heden ons dagelijks brood

  1. Anita Goossens zegt:

    Bravo goeie Jan met het brood der Liefde. Hoe kan dat anders dan heerlijk smaken.
    Veel liefs voor jou en allen en a.u.b. een gebedje voor onze unieke zus Tha (Martha) die zo pas is gaan Hemelen. Het is de mama van Jan de Cock. Ze haalden haar naar huis om de laatste dagen een waardig afscheid te kunnen verzekeren. Ze was zo warm omringd door al haar kinderen die ze, terwille van de pandemia, in een maand niet meer gezien had. Nu is alle zorg en pijn voorbij, is zij weer terug bij hare Miel die in november overleed en geniet ze van al het Hemelse.
    Het was zo nodig nu meer dan ooit te geloven in de Verrijzenis.
    Anita de Jesús y de La Legua

    ________________________________

Plaats een reactie